Siirry
Käytämme evästeitä apuna palveluidemme tarjoamisessa. Käyttämällä palveluitamme hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja.
Selvä

Virtuaalipeleistä odotetaan suurta hittiä

7.2.2017

Virtuaalipeleistä odotetaan suurta hittiä

Virtuaalipelit ovat lähdössä liikkeelle toden teolla ja myös kotimaiset tekijät ovat vahvasti mukana markkinoilla. Keinotodellisuutta hyödyntäviä tuotteita suunnitellaan myös vanhemmalle väelle.


 Virtuaalitodellisuus on siirtänyt elokuvat ihmisen pään sisään. Sinä oletkin yhtäkkiä elokuvan keskipisteessä tai tietokonepelin keskipisteessä ja liikut sen elokuvan sisällä, kun ennen katsoit ruutua, selittää Pikseli-virtuaalipuiston toimitusjohtaja ja pääomistaja Jan Hursti.

Lucky You Studion Tuomas Karmakallio kertoo, että tähän mennessä eri puolilla maailmaa on tuotettu noin sata laadukasta virtuaalipeliä ja näistä kymmenkunta Suomessa.

Virtuaalituotteiden suuren yleisön kiinnostukseen vaaditaan vielä sekä laitteistojen keveneminen että itse sovellusten tarinoiden, visuaalisuuden ja käytettävyyden kehitys. Keinotodellisuutta hyödynnetään myös muun muassa lentäjien koulutuksessa, lääketieteessä ja kiinteistönvälityksessä.

Kirjaudu Tripletiin

Kirjaudu sisään Tripletiin, niin näet tähän artikkeliin liittyvät tehtävät.

Eikö sinulla ole vielä tunnuksia? Rekisteröityminen Tripletiin on ilmaista ja vie vain hetken.

Triplet on toistaiseksi vain opettajille suunnattu palvelu.
Pyydämme, ettette ohjeista oppilaita kirjautumaan palveluun omilla tunnuksillaan.